Skuteczna komunikacja medyczna jest kompetencją bardziej pożądaną niż kiedykolwiek. Sposób komunikowania się z pacjentem, jego rodziną a także członkami zespołu medycznego czy specjalistami różnych dziedzin medycyny pełni istotną rolę w przebiegu procesu leczenia na każdym jego etapie.Według badań ponad 90% pacjentów oczekuje od kadry medycznej przede wszystkim umiejętności aktywnego słuchania, a wśród pozostałych kompetencji miękkich wymienia się m.in. życzliwość, empatię, szacunek, podejście do pacjenta w sposób partnerski. Prawidłowa komunikacja z pacjentem, zwiększa nie tylko satysfakcję pacjentów ale zmniejsza również ryzyko wypalenia zawodowego u lekarzy i wpływa pozytywnie na efektywność procesów leczenia i zmniejsza jego koszty. Potrzeba zatem sporo pracy i wysiłku aby wyrobić sobie umiejętność komunikacji, aktywnego słuchania, asertywności, empatii, aby zbudować relację opartą na współpracy i zaufaniu, która przyniesie obopólną korzyść i wpłynie ostatecznie na poprawę jakości życia pacjenta, jego samopoczucie i ogólny stan zdrowia.
Kiedy skorzystać z warsztatu?
Chęć podniesienia jakości świadczonych usług medycznych i oceny pacjentów
Zmniejszenie kosztów leczenia pacjentów
Zaburzony proces komunikacji na linii personel medyczny – pacjent
Wzmocnienie kompetencji interpersonalnych kadry medycznej
Trudne relacje w zespole, brak prawidłowego przepływu informacji