Oprócz podstawowych informacji, jakie umieszczasz w CV dobrze jest umieścić również takie, o których pewnie nie pomyślałeś/aś konstruując CV. Co to takiego:
Jeśli prowadzisz bloga lub stronę internetową to warto się nimi pochwalić. Tym bardziej, jeśli stworzyłeś je sam od podstaw, bez względu na to czy jest to to prosta strona WordPress, czy też coś bardziej rozbudowanego. A jeśli nie masz strony możesz taką założyć. Oczywiście nie każdy musi zakładać swoją stronę internetową. Jeśli nie ma czego na niej umieścić – nie ma to sensu, ale jeśli Twoja praca lub hobby polega na tworzeniu np. projektów architektonicznych, ubrań, czy zdjęć, warto założyć stronę będącą Twoim portfolio. Własne miejsce w sieci to możliwość zaprezentowania swoich projektów i prac w atrakcyjny i łatwo dostępny sposób.
Coraz więcej osób zajmujących się rekrutacją korzysta z portalu LinkedIn aby przyjrzeć się życiorysom, znajomościom, powiązaniom i aktywności swoich kandydatów. Dlatego jeśli Twój profil na LinkedIn jest zaniedbany, lub w ogóle go nie masz warto nad tym popracować. W swoim profilu warto umieścić:
– Profesjonalne zdjęcie
– Pełną historię pracy (tylko odpowiednie stanowiska)
– Wolontariat
– Podjęte kursy
– Języki
– Certyfikaty
– Publikacje
Kiedy uzupełnisz powyższe informacje, dodaj swój adres Linkedln do swojego życiorysu w sekcji „Kontakt”. Dodatkowo poproś osoby, z którymi do tej pory efektywnie współpracowałeś o rekomendację na Linkedln. Komentarze kolegów i byłych szefów na temat Twojej pracy są doskonałym uzupełnieniem prezentacji Twojej osoby i nadają wszystkiemu, co sam o sobie piszesz autentyczności. Dowiedz się kim jest osoba rekrutująca i wyślij do niej zaproszenie na portalu Linkedln. Takie zachowanie pokaże, że naprawdę zależy Ci na tej pracy a przy okazji jesteś otwarty na nowe kontakty i nie masz nic do ukrycia. Przeczytaj artykuły, którymi rekruter dzieli się w swoim newsfeedzie i wspomnij coś o nich przy okazji rozmowy kwalifikacyjnej. To świetny sposób na nawiązanie nici porozumienia i rozładowanie ewentualnego stresu.
Jesteś autorem artykułu związanego z branżą, o pracę w której się ubiegasz? A może Twoja praca dyplomowa podejmuje ciekawy dla branży temat? Hobbystycznie piszesz do większego lub mniejszego portalu? Masz swojego bloga? Pochwal się publikacjami w CV.
Nie unikaj mediów społecznościowych, ale uaktualnij je i opublikuj w nich coś co przyciągnie uwagę rekrutera i utwierdzi go w przekonaniu, że jesteś idealnym kandydatem na dane stanowisko. Przykładowo, jeśli kandydat aplikuje do pracy w firmie produkującej sprzęt sportowy, może upublicznić zdjęcia ze swoich wyczynów sportowych czy wędrówek. Wówczas rekruter może zobaczyć, że osoba ta jest na bieżąco w temacie i reprezentuje dobrą formę.
Podczas gdy Instagram jest często postrzegany jako próżny album zdjęć, w którym ludzie pokazują swoje stylizacje, podróże czy posiłki, również on może pomóc Ci w zdobyciu wymarzonej pracy. Umiejętność odnalezienia się w różnych mediach społecznościowych jest niewątpliwym atutem. Niezależnie od tego, gdzie pracujesz – wyczucie stylu, estetyczne zdjęcia mogą zdziałać cuda w promocji każdego biznesu. Natomiast możliwość prowadzenia transmisji LIVE czy zapisywania relacji filmowych można wykorzystać w prezentacji swojej osoby, swoich umiejętności czy przekazywania wiedzy.
Jeśli kręcisz i montujesz filmy, którymi możesz się pochwalić, dodaj link do swojego kanału do CV. Szczególnie jeśli aplikujesz do branży kreatywnej czy mediowej. W ten oryginalny sposób możesz także zaprezentować swoje dokumenty aplikacyjne.
Jeśli zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną możesz także zapoznać się z profilami społecznościowymi osoby rekrutującej. Podejrzyj jakie zainteresowania ma osoba, z którą będziesz odbywać rozmowę i wykorzystaj to w odpowiedni sposób.
Źródło: https://www.velvetjobs.com/
Jeśli chcesz zweryfikować swoje dokumenty aplikacyjne zapraszam do wypełnienia formularza zgłoszeniowego https://abk.umed.pl/studenci/doradztwo-zawodowe/.