@pierwsze wrażenie

Poszukując pracy wydaje nam się, że CV staje się naszą pierwszą wizytówką u pracodawcy. Faktycznie tak jest ale często nie doceniamy wagi samej treści maila, w którym przesyłamy naszą aplikację. Wiele osób poszukujących pracy zadaje sobie pytanie jak powinien wyglądać taki mail do pracodawcy.

Profesjonalne przygotowanie maila jest zatem nie bez znaczenia w procesie poszukiwania pracy. Zanim prześlesz dokumenty uważnie przeczytaj ogłoszenie, poświęć czas na poprawne przygotowanie CV i listu motywacyjnego a także maila w którym te dokumenty prześlemy.

Od czego zacząć?

  1. Adres mailowy

Maile dotyczące pracy wysyłaj z adresu mailowego o oficjalnie, poważnie brzmiącej nazwie, najlepiej zawierającej imię i nazwisko. Ten sam mail powinien być zawarty w twoim CV w danych kontaktowych.

  1. Tytuł maila

Zwróć uwagę na tytuł maila, którego wysyłasz. Odpowiednio tytułując mail ułatwiamy pracę rekruterom a także dajemy świadectwo uważnego czytania ogłoszenia.

Jeśli w ogłoszeniu widniał numer referencyjny czy miejscowość powinniśmy zawrzeć te informacje w tytule. Dzięki temu osoba rekrutująca przypisze naszą aplikację w odpowiednie miejsce.

  1. Treść maila

Mail powinien mieć charakter formalny, być krótki, rzeczowy, pisany poprawna polszczyzną. Niedopuszczalne jest robienie błędów gramatycznych, używanie znaków graficznych czy pisanie go w języku potocznym. Jeśli w ogłoszeniu nie było prośby wysłania listu motywacyjnego, możemy napisać kilka słów o sobie, naszej motywacji do podjęcia pracy na tym właśnie stanowisku, itp.

Pamiętajmy także o zwrotach grzecznościowych t. j. Szanowni Państwo, Szanowny Panie/Pani a na końcu: Z poważaniem/ Z wyrazami szacunku.

  1. Nazwanie załączników

Dokładnie czytaj ogłoszenie. Wysyłaj tylko te załączniki, o które prosi pracodawca. Nie wysyłaj niepotrzebnych dokumentów. Prawdopodobnie zostaniesz o nie poproszony na kolejnych etapach procesu rekrutacji. Załączniki nazwij czytelnie, najlepiej dodając w nazwie również swoje nazwisko.

Przykłady:

Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na ofertę pracy …………………………. (nazwa stanowiska), zamieszczoną ………………………… (informacja, gdzie zapoznałeś/aś się z ogłoszeniem), przesyłam stosowne dokumenty: …………………………………. (nazwa dokumentów, np. cv i list motywacyjny).
Z góry dziękuję za czas poświęcony na ocenę mojej kandydatury.

Z poważaniem

……………………………………….. (Twoje imię i nazwisko)

 

Szanowni Państwo,
piszę w związku z Państwa ogłoszeniem o pracę na stanowisko ……………….. (nazwa) w firmie ……………………. (nazwa). Chciałbym/abym kontynuować swój rozwój zawodowy w Państwa firmie, ponieważ stanowi to dla mnie bardzo ważne wyzwanie zawodowe. Mam 5-letnie doświadczenie, które poparte jest wieloma sukcesami w ……………………………………………… (pochwal się zakresem swoich sukcesów).

W załączniku znajduje się moje CV, list motywacyjny, a także portfolio (jeśli jest wymagane).
Mam nadzieję, że zobaczymy się na rozmowie. Bardzo dziękuję za poświęcony mi czas.

Z poważaniem,

…………………………………………. (Twoje imię i nazwisko)

Chcesz dowiedzieć się więcej w temacie dokumentów aplikacyjnych?  Wypełnij formularz zgłoszeniowy https://abk.umed.pl/studenci/doradztwo-zawodowe/.

 

Źródło:

https://kariera.sgh.waw.pl/

Podziel się
Praca Gowork.pl Kariera UMED Employear Praca.pl Pracuj.pl Adzuna Pracuj.pl E-pracodawcy Kariera-UMED InterviewMe Gazetapraca.pl Semestr dlaStudenta.pl deMedici.pl Zarabiaj.pl Jobs.pl Portal-Medica