Czy wiesz, jakie są Twoje oczekiwania zawodowe i mocne strony? Wykorzystaj strategię personal brandingu i wzmocnij swoją pozycję na rynku pracy. Zadbaj o odpowiedni wizerunek, dzieląc się wiedzą i umiejętnościami.
Określenie swojej wartości rynkowej
Pierwszym etapem budowania personal brandingu powinno być zdefiniowanie Twojej specjalizacji i konkretnego kierunku rozwoju. Zastanów się, w czym jesteś najlepszy i w jaki sposób możesz zdobywać dodatkowe kompetencje z danego obszaru. Jednym z istotniejszych elementów tworzenia marki osobistej jest określenie, w jakim miejscu zawodowym chcesz się znaleźć za kilka lat. Warto przeanalizować, czy reprezentowane przez Ciebie kompetencje i wartości będą realną korzyścią dla potencjalnych klientów, rekruterów, pracodawców i współpracowników. W ten sposób uda Ci się ustalić swoje najmocniejsze strony, a także zrozumieć, jakie umiejętności powinieneś wypracować.
Wizerunek w przestrzeni wirtualnej
Swoją markę osobistą buduje się nie tylko podczas rozmów i spotkań w realu, ale również w przestrzeni wirtualnej. To, w jaki sposób przedstawiasz się w sieci, powinno być tożsame z wyznawanymi przez Ciebie wartościami. Zwróć uwagę na swoją aktywność online, analizując treści i zdjęcia, które publikujesz. Angażując się w dyskusje w grupach branżowych, pamiętaj o zachowaniu kultury słowa.
Atrakcyjna prezentacja – jak o nią zadbać?
Kolejny etap budowania marki osobistej stanowi efektywna prezentacja – z uwzględnieniem specyfiki potencjalnego odbiorcy. Daj się poznać jako specjalista w danej branży. Dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem, powinieneś zadbać o merytoryczne, użyteczne komunikaty.
Personal branding odgrywa ważną rolę w zdobywaniu kolejnych szczebli kariery. Warto już na studiach rozpocząć budowanie marki osobistej.
Przeczytaj także:
https://porady.pracuj.pl/student/plusy-i-minusy-pracy-w-gastronomii/