LinkedIn

LinkedIn oferuje użytkownikom dwa rodzaje kont: standardowe konto Basic oraz płatne konta Premium dla tych, którzy chcą korzystać z większego zakresu usług LinkedIn. Jeśli Twoim celem jest stworzenie i utrzymanie profilu zawodowego online, bezpłatne konto Basic będzie wystarczające. Dzięki tej opcji możesz odszukać swoich znajomych z pracy, uczelni oraz zbudować sieć kontaktów zawodowych.

Profil na LinkedIn można uzupełnić przeróżnymi informacjami pogrupowanymi w kategorie t.j. wykształcenie, doświadczenie zawodowe, wolontariat, członkostwo w organizacjach, kursy i szkolenia, certyfikaty, wyróżnienia i nagrody, projekty, patenty, publikacje, zainteresowania.

Dzięki portalowi możesz także importować kontakty z kont pocztowych, segregować znajomych, wyszukiwać absolwentów danej uczelni czy kierunku studiów, wyszukiwać oferty pracy, uczestniczyć w grupach tematycznych i wiele więcej.

Jak należy zatem stworzyć profil aby stał się atrakcyjny dla rekruterów:

1. Zdjęcie

Pamiętaj, zdjęcie ma być wizytówką Twojej marki. Musi być profesjonalne, zrobione najlepiej do ramion, z uśmiechniętą twarzą. Najlepiej jest pokazać zdjęcie kilku osobom, aby oceniły poziom profesjonalizmu i adekwatności do profilu.

2. Imię i nazwisko

Nie posługujemy się ksywkami, pseudonimami.

3. Nagłówek

Nagłówek i zdjęcie są pierwszymi widocznymi dla rekrutera informacjami. Aby zachęcić go do kliknięcia w pełny profil musi on być profesjonalny, precyzyjny i odzwierciedlać to, co aktualnie robisz.

4. Branża i lokalizacja

Są to istotne informacje, ze względu na obszar poszukiwań rekrutera. Jeśli jesteś zdecydowany na pracę w miejscu swego zamieszkania wpisujesz konkretne miasto. Jeśli natomiast jesteś mobilny lub zdecydujesz się na relokację śmiało możesz wpisać „Polska”.

5. Podsumowanie

Tutaj umieść ciekawą historię o sobie. Opisz siebie oraz swoje cele zawodowe. Pisz w pierwszej osobie w taki sposób aby zainteresować potencjalnego pracodawcę.

6. Doświadczenie

Ta część ma odzwierciedlać twoją wiedzę i umiejętności. Swoje obowiązki wypisz jasno i klarownie. W sposób profesjonalny opisz swoje kompetencje.

7. Wykształcenie

Należy wpisać studia oraz szkołę średnią, jeśli  jesteś jeszcze w trakcie studiów. LinkedIn podpowiada jak te pola uzupełnić.

8. Umiejętności

Tutaj wpisz swoje mocne strony. Możesz poprosić znajomych o ich potwierdzenie. Twoje kontakty na LinkedIn również same mogą sugerować ci nowe umiejętności. Jest to ważna sekcja ponieważ daje tak zwany “dowód społeczny”. Pracodawca poprzez opinie i recenzje innych może sprawdzić ile osób jest w stanie potwierdzić Twoje atuty.

9. Kontakty

Są one bardzo ważne, ponieważ mogą pomóc w szukaniu nowej pracy (rekomendacja innej osoby, udostępnienie twojego postu wśród sieci kontaktów). Zapraszając innych, personalizuj wiadomość. Aby mieć dobrze uzupełniony profil na LinkedIn potrzebnych jest min. 50 kontaktów.

10. Dodatkowe informacje

Tutaj możesz umieścić  kursy, szkolenia, wolontariat, rekomendacje, publikacje czy organizacje, w których działasz.

Źródło: linkedin.com, absolvent.pl

Jeśli chcesz zweryfikować swoje dokumenty aplikacyjne zapraszam do wypełnienia formularza zgłoszeniowego https://abk.umed.pl/studenci/doradztwo-zawodowe/.

Podziel się
Praca Gowork.pl Kariera UMED Employear Praca.pl Pracuj.pl Adzuna Pracuj.pl E-pracodawcy Kariera-UMED InterviewMe Gazetapraca.pl Semestr dlaStudenta.pl deMedici.pl Zarabiaj.pl Jobs.pl Portal-Medica