LinkedIn oferuje użytkownikom dwa rodzaje kont: standardowe konto Basic oraz płatne konta Premium dla tych, którzy chcą korzystać z większego zakresu usług LinkedIn. Jeśli Twoim celem jest stworzenie i utrzymanie profilu zawodowego online, bezpłatne konto Basic będzie wystarczające. Dzięki tej opcji możesz odszukać swoich znajomych z pracy, uczelni oraz zbudować sieć kontaktów zawodowych.
Profil na LinkedIn można uzupełnić przeróżnymi informacjami pogrupowanymi w kategorie t.j. wykształcenie, doświadczenie zawodowe, wolontariat, członkostwo w organizacjach, kursy i szkolenia, certyfikaty, wyróżnienia i nagrody, projekty, patenty, publikacje, zainteresowania.
Dzięki portalowi możesz także importować kontakty z kont pocztowych, segregować znajomych, wyszukiwać absolwentów danej uczelni czy kierunku studiów, wyszukiwać oferty pracy, uczestniczyć w grupach tematycznych i wiele więcej.
Jak należy zatem stworzyć profil aby stał się atrakcyjny dla rekruterów:
Pamiętaj, zdjęcie ma być wizytówką Twojej marki. Musi być profesjonalne, zrobione najlepiej do ramion, z uśmiechniętą twarzą. Najlepiej jest pokazać zdjęcie kilku osobom, aby oceniły poziom profesjonalizmu i adekwatności do profilu.
Nie posługujemy się ksywkami, pseudonimami.
Nagłówek i zdjęcie są pierwszymi widocznymi dla rekrutera informacjami. Aby zachęcić go do kliknięcia w pełny profil musi on być profesjonalny, precyzyjny i odzwierciedlać to, co aktualnie robisz.
Są to istotne informacje, ze względu na obszar poszukiwań rekrutera. Jeśli jesteś zdecydowany na pracę w miejscu swego zamieszkania wpisujesz konkretne miasto. Jeśli natomiast jesteś mobilny lub zdecydujesz się na relokację śmiało możesz wpisać „Polska”.
Tutaj umieść ciekawą historię o sobie. Opisz siebie oraz swoje cele zawodowe. Pisz w pierwszej osobie w taki sposób aby zainteresować potencjalnego pracodawcę.
Ta część ma odzwierciedlać twoją wiedzę i umiejętności. Swoje obowiązki wypisz jasno i klarownie. W sposób profesjonalny opisz swoje kompetencje.
Należy wpisać studia oraz szkołę średnią, jeśli jesteś jeszcze w trakcie studiów. LinkedIn podpowiada jak te pola uzupełnić.
Tutaj wpisz swoje mocne strony. Możesz poprosić znajomych o ich potwierdzenie. Twoje kontakty na LinkedIn również same mogą sugerować ci nowe umiejętności. Jest to ważna sekcja ponieważ daje tak zwany “dowód społeczny”. Pracodawca poprzez opinie i recenzje innych może sprawdzić ile osób jest w stanie potwierdzić Twoje atuty.
Są one bardzo ważne, ponieważ mogą pomóc w szukaniu nowej pracy (rekomendacja innej osoby, udostępnienie twojego postu wśród sieci kontaktów). Zapraszając innych, personalizuj wiadomość. Aby mieć dobrze uzupełniony profil na LinkedIn potrzebnych jest min. 50 kontaktów.
Tutaj możesz umieścić kursy, szkolenia, wolontariat, rekomendacje, publikacje czy organizacje, w których działasz.
Źródło: linkedin.com, absolvent.pl
Jeśli chcesz zweryfikować swoje dokumenty aplikacyjne zapraszam do wypełnienia formularza zgłoszeniowego https://abk.umed.pl/studenci/doradztwo-zawodowe/.