Grupa nieformalna, składająca się z członków Młodej Farmacji Łódź, działająca pod patronatem Fundacji dla Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, zrealizowała projekt „koOPERACJA – Sesje wymiany doświadczeń organizacji i samorządu studenckiego UMED”. Projekt został dofinansowany ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Młodzieżowy na lata 2022-2033, realizowanego przez Centrum OPUS
Odbyliśmy 4 sesje tematyczne wymiany doświadczeń, które organizowane były przez grupę nieformalną składającą się z członków Młodej Farmacji Łódź. Do projektu zaproszono tych wszystkich studentów Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, którzy zaangażowani byli w działalność w kołach naukowych, organizacjach studenckich oraz Uczelnianej Radzie Samorządu Studenckiego. Osobami, które były także zaproszone do uczestnictwa byli ci studenci, którzy rozważali przyłączenie się do wyżej wymienionych struktur.
W ramach projektu zrealizowano cztery sesje tematyczne wymiany doświadczeń, które zostały zorganizowane przez grupę nieformalną składającą się z członków Młodej Farmacji Łódź. Do udziału w projekcie zaproszono wszystkich studentów Uniwersytetu Medycznego w Łodzi zaangażowanych w działalność kół naukowych, organizacji studenckich oraz Uczelnianej Rady Samorządu Studenckiego. Uczestnikami projektu byli również studenci, którzy rozważali dołączenie do tych struktur.
Przygotowanie i moderowanie sesji tematycznych powierzono pracownikom Akademickiego Biura Karier Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Spotkania odbyły się w Centrum Informacyjno-Bibliotecznym Uczelni i obejmowały następujące tematy:
W ramach poruszanego tematu studenci zajmowali się tematyką współpracy z zewnętrznymi organizacjami, firmami i instytucjami, które stanowią klucz do sukcesu każdej organizacji. Uczestnicy zajmowali się tematyką poprowadzenia rozmów biznesowych i nabywaniem umiejętności budowania relacji z otoczenia społeczno-gospodarczym. Sesja pozwoliła uczestnikom poznać i przećwiczyć praktyczne techniki prowadzenia rozmów oraz skutecznego przekonywania partnerów biznesowych do wspólnych działań.
W ramach poruszanego tematu studenci zajmowali się tematem przygotowania i wdrażania projektu własnego przedsięwzięcia (konferencji, targów, eventu uczelnianego). Uczestnicy poznali metodę Design Thinking, wg. zasad której odbywała się praca w trakcie Sesji. Studenci na bazie własnych doświadczeń omawiali mocne i słabe strony wydarzeń, w których uczestniczyli, by następnie projektować działania bardziej skuteczne, których początkiem jest postawa pro-klient i dogłębne zrozumienie jego potrzeb. Zaprojektowane działania były poddane testowaniu przez grupę i poddane pod analizę SWOT. Uczestnicy poznali także: metodę przekazywania informacji zwrotnej, metodę Walta Disneya. Wynikiem spotkań było wykonanie prototypów wydarzeń (w formie scenariuszy) z podziałem na etapy: Wstęp – Idea i cel wydarzenia, Planowanie i Organizacja, Promocja i Rekrutacja Uczestników, Skuteczne strategie marketingowe, Przygotowanie Programu, Realizacja Wydarzenia (Logistyka), Podsumowanie i Ewaluacja, Rozwój i Ulepszanie Inicjatywy.
Łącznie w projekcie wzięło udział 52 osoby. Większość stanowili studenci kierunku Farmacja (38 osób). W sesjach brali także udział studenci kierunków Lekarskiego, Fizjoterapii, Analityki medycznej, Kosmetologii, Zdrowia Publicznego oraz kierunku Lekarsko-dentystycznego.