Znajomość procesu komunikacji i współpracy w zespole, w tymmiędzypokoleniowym, odgrywa kluczową rolę w nabywaniu kompetencji potrzebnych w środowisku organizacji. Każdy pracownik, zespół i pokolenie ma swoją drogę do osiągania celów, co innego motywuje ludzi „młodszych” a co innego ludzi „starszych”. Każde pokolenie inaczej działa także w strukturach biznesu. Cele są wspólne jednak droga realizacji celów może być już inna. Delegując zadanie ważne jest, aby przygotować odpowiednią platformę współpracy i formę komunikacjidla określonych pracowników. Feedback jest istotną formą usprawniającą przebieg współpracy, komunikacji międzypokolenioweji warto go stosować w sposób świadomy.
Kiedy skorzystać?
zaburzony został proces komunikacji na linii pracownik – pracownik lub/i pracownik – pracodawca
w zespole istnieje konflikt, w tym konflikt pokoleń
potrzebne jest wzmocnienie zespołu – brak motywacji do działania, brak satysfakcji z wykonywanej pracy, zaburzona atmosfera pracy
brak znajomości zasad, jakimi kierują się pracownicy, zespoły ipokolenia w otoczeniu biznesowym
brak znajomości procedur i narzędzi do zarządzania komunikacją
Korzyści
Podwyższanie kompetencji indywidualnychczłonków zespołu
Budowanie silniejszej relacji miedzy członkami zespołu
Poprawa efektywności pracy zespołu
Optymalizowanie pracy zespołu
Opracowanie wspólnego modelu komunikacyjnego dla zespołu, zapobieganie konfliktom