Rozpoczynając własną działalność warto się zastanowić „dlaczego” podejmujemy ten ryzykowny krok. Dlaczego to od nas będą klienci kupować, dlaczego będą wracać, dlaczego będą nas polecać?
Bo mamy konkurencyjne ceny, bo oferujemy najlepszą jakość, bo każdego klienta traktujemy indywidualnie?
Setki firm podadzą dokładnie takie same argumenty. I żadna z nich nie będzie kłamać.
W książce „Start with Why” Simon Sinek proponuje zupełnie inne podejście. Autor proponuje aby zastanowić się dlaczego nasza firma robi to co robi. Bo dla klientów znaczenie ma nie tylko co sprzedajesz, ale dlaczego to sprzedajesz. Jeżeli robisz to, bo masz na tym dużą marżę – robisz to dla pieniędzy, to nie wrócą do ciebie. Lojalność nie bierze się z pieniędzy. Ale jeżeli sprzedajesz bo wierzysz, że ten produkt lub usługa naprawdę poprawi ich życie – zdobyłeś nie tylko klienta ale i ambasadora, który opowie o tobie innym.
Właśnie w ten sposób o swoich produktach opowiada jeden z czołowych amerykańskich producentów komputerów. Nie produkuje po prostu komputerów, ładnie zaprojektowanych, łatwych w użyciu. Ten producent robi to dla tego bo wierzy że świat należy zmieniać i wszystko co robią służy do tego celu. Więc jeżeli też chcesz zmieniać świat to mają dla Ciebie produkt – ładnie zaprojektowany, łatwy w użyciu itd.
Przykład ten posłużył autorowi do przedstawienia idei „Złotego kręgu”.
Złoty krąg to nie tylko pomysł na marketing. To wizja całej firmy. Dlatego „dlaczego” jest takie ważne szczególnie dla początkującego przedsiębiorcy, bo pozwoli otoczyć się odpowiednimi ludźmi, których motywuje to samo. I dla których praca to nie tylko pieniądze ale i pasja.