No to zaczynamy naszą randkę z CV. Zaczniemy nietypowo, kolorowo, nieszablonowo, oryginalnie. Wszystko po to aby nastawić Was na to, że tworzenie CV może być sztuką nawet jeśli nie masz talentu artystycznego. Dziś zajmiemy się formą J.
Pamiętaj, że najważniejsza jest zawartość CV, ale żeby potencjalny pracodawca do niej dotarł CV musi zwrócić jego uwagę. Rekruterzy średnio poświęcają ok. 30 sekund na przegląd życiorysów. W tak krótkim czasie nie da się przeanalizować dokładnie wszystkich treści bogatego dokumentu. Oryginalnym CV rekruter zainteresuje się dłużej, a tym samym w trakcie czytania będzie interesował się dłużej osobą, o której czyta. W najgorszym wypadku osoba może trafić na listę rezerwową, jeśli okaże się, że nie spełnia wszystkich wymaganych kryteriów stanowiskowych. Ważną rzeczą jest również to, że nieszablonowe CV pozwoli pokazać się osobom, które mają małe doświadczenie – w ten sposób mogą się wyróżnić wśród stosu nadesłanych ofert.
Od czego zacząć? Przede wszystkim zaczynając pisać CV, staraj się uzmysłowić, swoje dobre strony, a ukryć braki. Największą siłą może być więc umiejętne wyeksponowanie atutów. Tych zwyczajnych, o których myślimy, że tak naprawdę na nikim nie mogą zrobić wrażenia. Napisanie o nich własnym stylem, bez udawania kogoś, kim się nie jest to pewny sukces. Nietypowe pomysły mają taką zaletę, że ubarwiają szarą rzeczywistość. Według psychologów oryginalność w CV ma oczywiście sens, jeśli pomysł jest w dobrym stylu. Dzisiejszy rynek pracy obfituje w aplikacje i naturalne w tym wypadku jest myślenie: muszę się wyróżnić. Jeśli, jako aplikujący, podejdę do sprawy niestandardowo, to na pewno zwiększy moje szanse.
Pamiętaj jednak, że szukanie oryginalności na siłę może prowadzić na manowce. Często możemy pogubić się w temacie, co wypada, a czego nie wypada pisać. Na mocno kreatywne CV wręcz ekscentryczne mogą sobie pozwolić osoby aplikujące na stanowiska pracowników reklamy, menedżerów, kultury czy mediów, graficy. Szukający pracy grafik może zaprojektować swój życiorys w ten sposób, by jednocześnie stał się on wizerunkiem jego umiejętności – np. plakat reklamowy. Menedżer może pokusić się o przedstawienie CV w formie mapy myśli. Jeśli aplikacja będzie nietypowa, a przy tym wyróżni się ciekawą grą kolorów, pomysłami graficznymi, odwołaniem np. do znanych dzieł sztuki, jej autor zyska w oczach potencjalnego pracodawcy. Jeśli nawet nie dostanie pracy tym razem, tak jak pisałam o tym wcześniej, istnieje szansa, że zrobi się o nim głośno.
W branży medycznej oryginalność CV może polegać na użyciu różnych graficznych sztuczek. Fantazyjne czcionki, świetne zdjęcie z elementami medycznymi to tylko niektóre elementy, które możesz wykorzystać. Układ, tło również mogą zaskakiwać. W konstruowaniu CV możesz również pomyśleć o ciekawym podziale stron.
Kreatywność aktualnie jest jedną z pożądanych kompetencji na rynku pracy. Jeśli kreatywność jest Twoim atutem i chwalisz się nim w CV to dobrze jest tą kreatywność wykazać np. poprzez formę graficzną Twojego życiorysu.
Dla odważnych: CV jako gra planszowa, nagranie video, aplikacja, kampania w Internecie… Pełna kreatywność J. Poniżej znajdziecie nieszablonowe formy CV. Niektóre mogą Cię nieźle zaskoczyć.
https://interviewme.pl/blog/cv-przyklady
https://blog.hellohr.pl/hrakterna-sroda-najbardziej-nietypowe-cv-swiata/
Szukasz pomocy przy napisaniu CV a może chcesz aby Twoje CV zweryfikował doradca? Wystarczy, że wypełnisz formularz zgłoszeniowy:
https://abk.umed.pl/studenci/doradztwo-zawodowe/
Źródło;
– finanse.wp.pl
– biznes.interia.pl
– magazynt3.pl