Unilever wraz z Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL) oraz Międzynarodowym Stowarzyszeniem Innowatorów Społecznych (Ashoka) po raz drugi ogłosił globalny konkurs, w ramach którego wyłonieni zostaną młodzi przedsiębiorcy, pracujący nad projektami realizującymi ideę zrównoważonego rozwoju. Wybrane osoby otrzymają wsparcie merytoryczne oraz finansowe w wysokości w sumie ponad 200 000 euro.
Wyzwanie, które stoi przed uczestnikami konkursu Unilever Sustainable Living Young Entrepreneurs Awards, to opracowanie innowacyjnego, ale jednocześnie praktycznego projektu, przyczyniającego się do wdrażania idei zrównoważonego rozwoju, na której oparta jest strategia biznesowa firmy Unilever. Do udziału mogą zgłosić się wszystkie osoby poniżej 31. roku życia, które zaproponują produkt, usługę lub inne rozwiązanie ograniczające negatywny wpływ na środowisko lub poprawiające zdrowie i warunki bytowe konsumentów poprzez zmianę ich przyzwyczajeń.
Autorzy siedmiu najlepszych projektów otrzymają wsparcie finansowe w wysokości ponad 200 000 euro. Zostaną również objęci indywidualnymi programami mentorskimi oraz wezmą udział w dwudniowych warsztatach organizowanych przez Uniwersytet w Cambridge, podczas których będą mogli skorzystać ze wskazówek światowej klasy ekspertów. Dodatkowo ostateczny zwycięzca całego konkursu wyróżniony zostanie nagrodą Jego Królewskiej Wysokości Księcia Walii.
Osoby zainteresowane uczestnictwem w konkursie mogą zgłaszać się poprzez platformę Ashoka Changemakers do 2 sierpnia 2014 roku, do godziny 1:00 polskiego czasu. Lista finalistów zostanie ogłoszona pod koniec października, a warsztaty oraz ostateczne obrady jury odbędą się w styczniu 2015 roku.
W zeszłorocznej edycji konkursu udział wzięło ponad 500 młodych przedsiębiorców z 90 krajów. Zdobywca pierwszego miejsca, Gamal Albinsaid, 24-letni mieszkaniec Indonezji, otrzymał ponad 50 000 euro, a jego rozwiązanie wdrażane jest na terenie całego kraju. Wśród finałowych propozycji znalazł się również m.in. pomysł stworzenia taniej karmy z nasion mango dla kurczaków hodowanych w Nigerii, czy też projekt toalet zwiększających oszczędności wody na terenach wiejskich w Peru.
Więcej w materiale w tym miejscu.