Jak zakomunikować naszej grupie docelowej produkty i ofertę?

Chyba nie ma jednej konkretnej odpowiedzi na to pytanie. Ale jeżeli popatrzymy na konkretny algorytm działania to może coś nam to rozjaśni. Zacznijmy od początku. Ważne, żeby rozumieć co się chce zaoferować i dlaczego akurat to co ty oferujesz ma znaczenie. To oczywiście nie łatwe, ale jak rozumiesz jaki problem rozwiązuje to co chcesz robić to już 50% sukcesu. Zatem przepis jest taki:

  1. Opracuj konkretny proces realizacji swojej usługi zaczynając od tego jak klient wchodzi do ciebie i co robisz w kolejności, żeby zrealizować usługę na takim poziomie, żeby klient był zadowolony – czyli szczęśliwy. Fizjoterapeuta realizuje usługę od momentu wejścia klienta do momentu zniwelowania bólu jaki ten klient definiuje. Tylko ty jako fizjoterapeuta, stomatolog, urolog albo jakikolwiek inny lekarz / lekarka wiesz na czym polega realizowana przez ciebie usługa i jakie będzie miała skutki. Więc to jest podstawa budowania świadomości u klientów sposobu przebiegu tego co robisz i jakie będzie to miało skutki. Dla lepszego obrazu zobacz ten film jak tłumaczy się proces: https://www.youtube.com/watch?v=aSrkAnDbJaw
  2. Przygotuj komunikat nie zabierający więcej niż 45 sekund tłumaczący to co robisz i jaki to daje efekt,
  3. Rozprzestrzeniaj ten komunikat we wszelkich możliwych miejscach. Za każdym razem obserwuj reakcje odbiorców. Stąd ulotki są najmniej efektywnym rozwiązaniem na początek bo nie widzisz reakcji odbiorców i nie możesz podjąć decyzji dlaczego ktoś nie korzysta z twojej oferty. W tym etapie skala ma znaczenie. W tym etapie im więcej ziaren zasiejesz tym więcej w przyszłości zbierzesz. Oczywiście zaraz podniesie się larum, że lekarze nie mogą się promować. Pewnie. Ale kto powiedział, że macie się promować jako lekarze? Może macie swoją metodykę wracania do zdrowia po operacji albo po innym zabiegu, a może masz pomysł na jakieś nowoczesne leczenie kanałowe którego nikt nie odkrył do tej pory…
  4. Odbieraj informacje z rynku jak ludzie reagują. Pewnie powinny pojawić się pierwsze zapytania. Pewnie jakieś doprecyzowanie tego co robisz i jak robisz. Wtedy. Pamiętaj. Komunikujesz dokładnie to samo co na początku. Każda sytuacja, w której zmieniasz komunikat buduje niepewność u klienta. Oznacza to nie mniej ni więcej, że jeżeli komuś mówisz, że robisz leczenie kanałowe w 2 godziny, albo niwelujesz ból w czasie 1 godziny to nikogo nie interesuje, jak to robisz. Każdego interesuje efekt, na który stawiasz. To jak to robisz to twoje know how i możesz opowiadać w sposób budujący zaufanie ale nie musisz opowiadać z detalami krok po kroku.

Za każdym razem zastanawiaj się na ile komunikat i to jak odpowiedziałeś/aś przekłada się na wynik sprzedażowy. Nie popełnisz błędu wnioskowania na podstawie minimalnej próby.

Oczywiście to tylko zarys. Więcej możesz przepracować ze mną w ramach indywidualnego doradztwa jakie prowadzę w Akademickim Biurze Karier UMED w roli doradcy ds. przedsiębiorczości w ramach projektu „ABK for UMED”. Zgłoszenia i wszelkie informacje znajdziesz na naszej stronie http://abk.umed.pl/category/abk-for-umed/. Zachęcam do zapisania się na konsultacje. Do zobaczenia.

 

Podziel się
Kariera UMED Employear Praca.pl Pracuj.pl Adzuna Pracuj.pl E-pracodawcy Kariera-UMED InterviewMe Gazetapraca.pl Semestr dlaStudenta.pl deMedici.pl Zarabiaj.pl Jobs.pl Portal-Medica